Blog - Ervaringen - Afvallen
Wendy: 'Vol goede moed verder'
Wendy
Door Wendy in Ervaringen - Afvallen 2017-12-22
 

Afvallen en vervolgens goed op gewicht blijven. Dat is wat Wendy graag wil. Ze schreef zich een tijdje geleden in voor de pilot 'Afvallen met DNA'. In haar tweede blog vertelt ze hoe ze over haar tweede weegmoment.

Tweede weging

Ondertussen heb ik het tweede weegresultaat ook achter de rug. Na een heel goede weging, viel de tweede weging helaas een beetje tegen. In (ruim) drie weken was ik niets afgevallen, maar zelfs wat aangekomen. Aangezien de tweede meting weer ’s avonds was, met kleren en na het avondeten, is die 7 ons extra niet echt aankomen te noemen, maar afvallen ook zeker niet.

Minder streng geweest

Dit resultaat had ik thuis op de weegschaal ook wel een beetje zien aankomen, dus het verbaasde me niet, maar wel heel vervelend natuurlijk, want daar doe ik het niet voor. Eerlijk gezegd moet ik wel zeggen dat het bijhouden van de calorieën en de macronutriënten dit keer ook wat moeilijker was. Na twee weken van veel honger hebben ’s avonds (met wel een heel goed resultaat), vond ik dat ik wel iets minder streng mocht zijn. Na een paar dagen wat smokkelen hier en daar, ben ik weer vol goede moed gestart. Echter toen ik merkte dat zowel de weegschaal, als de centimeter geen enkele vooruitgang lieten zien, was het moeilijk (ok onmogelijk) om daar zo mee door te gaan.

Toch iets meer calorieën

Bij het tweede weegmoment hebben we dan ook samen gekeken naar was er nog veranderd kan worden. Het sporten gaat me goed af, in principe lukt het me vrijwel elke week om vier keer per week te sporten, waarbij ik kracht en cardio afwissel. Daar ligt het dus niet aan. Dan is het dus toch de voeding waar het in moet zitten. Samen met Marit heb ik besloten om toch iets meer calorieën per dag te gaan eten, om zo te voorkomen dat ik door de honger juist dagen ga doorslaan en veel te veel eet. Verder is de verhouding eiwitten en koolhydraten iets aangepast, waarbij ik iets meer eiwitten ga eten om wat langer verzadigd te raken. Over drie weken gaan we dan weer verder kijken of dit het juiste effect heeft.

Opnieuw balans zoeken

Inmiddels ben ik een week verder en ik merk dat ik het lastig vind om de juiste verhouding van macronutriënten aan te houden. Op een of andere manier kom ik nu juist vaak te hoog in vetten of is de hele balans weg. Misschien ook wel omdat we veel stoofschotels gegeten hebben, die nu eenmaal moeilijk in te voeren zijn in de app. Wel is het makkelijker vol te houden als ik iets meer mag eten. Ik heb voor mezelf besloten dat ik in het weekend wel wat mag zondigen, zodat het door de week beter is vol te houden. We gaan vol goede moed weer verder!

 

Benieuwd naar Wendy's eerste blog? Lees hem hier.

 
Afvallen
  • Succesvol gewicht verliezen
  • Voedingsadvies op basis van je DNA
  • Doelgericht bewegen
  • Mindset tips: zo houd je het vol!
199, -
Afvallen met DNA.

Ontvang een advies over wat je het beste kunt eten om af te vallen en wat voor soort sport het meest aansluit bij jouw genetisch profiel.